Tuesday, May 30, 2006

Hari ini dan Sahabatku

Hari ni 30/5/2006 jam 6.05 pagi. Pagi ni aku bangun awal lebih kurang jam 5.00 pagi, hari ni juga kau berpuasa (ganti puasa ramadhan yg lepas). Sejak semalam lagi, aku dah berniat nak bangun awal dan nak berpuasa. Alhamdulillah tertunai hajat aku, sempat jugak tunaikan solat2 sunat yg aku dah lama tak buat,...selepas tunaikan solat subuh aku masuk dapur, maid dah bangun..aku beritahu dia siapkan bahan2 untuk dibuat bihun goreng, sebab lepas ni aku nak buat bihun goreng untuk sarapan anak2...minggu ni anak2 cuti sekolah...jadi kena sediakan menu yang menarik sikit, semalam dah siapkan kari daging + tulang + rebung, hari ni cuma panaskan balik jer..itu menu utama deper. Lain2 nanti maid buatlah ikut selera mereka, goreng telur ke..apa2 lah..

Sudah 5 hari aku tak masuk blog, kerana melayan hobi aku membaca novel, sudah 3 novel aku habiskan, semuanya menarik, itu yang lupa kejap kat blog, lupa kejap masalah2 yg datang, tidur malam pun nyenyak saja. Minggu ni memang kau tak ada apa nak ceriter, haru jumaat lepas, EL sebelah petang, pergi KL settlekan semua..akaun2 bank yang dah lamer aku tak update, sempat jugak pergi tabung haji, tambah duit simpanan...lepas solat jumaat husb pun EL sama cam aku, kami dah janji makan bersama kat KL,..lepas tu shopping kejap...dah balik, sabtu, aku tak kelas tajwib pun, sebab uzur..lepak jer kat rumah, ahad ada sukan kat tadika bang cik, lepas balik rehat ...sampai petang...malam ada pertandingan bola sepak ...my team lawan pasukan Msia, husb siap beli bekalan lagi nak mengadap tv ngan anak2..aku pulak, layan novel....

Selesai baca 3 novel, pagi ni lepas solat subuh teringat pulak kat blog aku, dan kawan2 rasa rindu pulak... hemmm ada 2 kawan baru...abiumar dan komato...dan kawan lama yang dah lama tak kunjung tiba...ayu...kak lady...walau apapun...terima kasih diatas kunjungan kalian semua....terutama syikin dan NBK..anda semua penyeri hari2 yang saya lalui, ...

9 Comments:

Blogger NBK466 said...

Kalau novel hobi Shami...menceroboh ni mmg hobi saya...he..he..he...

30/5/06 2:56 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

hush..saya ingatkan saya dah ketinggalan bnyk entries kengkawan mcm ada dua tiga org bloggers tu, jenuh nak mengejor depa punya entri, rupanya awak update satu jer.lega :)

layan shami jgn tak layan novel tu :).

30/5/06 5:25 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

shami,sibuk sangat ke hari ni? lama rasanya awak tak apdet blog :)

31/5/06 11:16 PM  
Blogger Ayu Mohamad said...

akak baca novel apa? sy pon suka baca novel..tp sy mmg suka membaca tak kisah le apapun.. tiap2 bulan mesti beli majalah dan buku cerita hehehehe.. majalah wajib saya ialah ANIS.. yg lain2 tu sampingan. novel apa yg best kak sekang ni?

2/6/06 8:46 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

assalamualaikum..tuan rumah ada?

2/6/06 4:38 PM  
Blogger Shami said...

Nbk: Biasalah orang lelaki cam ekau suka ceroboh...tapi ceroboh buat lawak den sukolah...he..he..

Syikin, Syikin, Syikin....sorry ler tak sempat masuk blog, sebab minggu ni saya posa ganti...lepas berbuka..relaks jap..sat tu dah mamai...otak jem...nak baca, nak tulis pun ...tak der semangat...he..he..he.dapat layan novel jer....he..tu pun sambil baring kat atas katil...ni, pun kalau ler ada laptop ...buleh layan blog..atas katil...tapi takder ...aaaaaaaaa.....tunggu ada modal dulu ...he..he..he

Ayu: Banyak novel akak beli...mau habis dekat RM 100.00 ..kemaruk kut...antara tajuk...
Sepi tanpa cinta....(pinjam)
Lafazkan cintamu
Adam dan Hawa
Kau Sayangku
Kasih antara kita
kau kekasih ku
Bicara hati
Buat duit dari rumah (bukan novel..buku motivasi)
Ayu, camner, buleh kiter kongsi pinjam pinjam ka...he..he..he...hai jiwang jap...baca novel2 tu..he..he

2/6/06 7:20 PM  
Blogger aNIe said...

shami...kak lady is back...hehehe...sibuk lah shami...dpt jengok blog yang sempat aje....

Layan novel?..novel aper ye...kak lady pun minat baca novel

5/6/06 3:00 AM  
Blogger Ayu Mohamad said...

akak,

saya dah baca adam dan hawa dgn
sepi tanpa cinta
camner nak tuko2 nih? sy ok jer tuko2 hehehehe.. dah 3 bulan tak beli novel.. dok beli magazine jer tak sempat nak beronggeng di kedai buku hehehehe (sibuk pindah umah)

5/6/06 11:08 AM  
Blogger Shami said...

Kak lady : Tak per...shami ok jer..

Ayu: Ayu ada novel tajuk apo lagi..kasilah tajuk...nanti kita buat date...tapi ayu kena mai office akaklah...sebab akak husb jemput ambik....he..he..he

P/s tak sempat beronggeng kor, sibuk ngan hubby..ha..ha..ha maklumlah dah dekat...
ni pasal baca novel, ni dalam almari..penuh..tajuk jiwang pulak...cik abe sejak dua menjak ni manja semacam...jer...ha..ha..syok ler tu, cam kita dok kias kat dia...tengok tajuk novel tu...ahaks...

10/6/06 3:18 AM  

Post a Comment

<< Home