Thursday, February 15, 2007

Kisah aku 2, 3 hari ni

Hari ini aku berkesempatan menulis lagi, apa tidaknya aku mc la
Maklumlah perubahan cuaca semasa, badan pun tak sihat saja
Cuaca kejap panas, kejap sejuk, atau aku yang makan buah limau ka
Biasalah bukan cik dinz ja, aku pun sama, musim tahun baru cina menjelang tiba
Buah limau, mencurah2 tiba, tak ingat dah akibatnya....bila makan banyak la

Tetapi bukan akibat buah limau sebenarnya, belum tiba lagi cuaca semasa panas dari biasa
Kat dalam ofis pulak aircon kuat saja...apa lagi malam balik rumah mandi malam ja
Walau air panas, tetapi badan tak leh terima....datang lah penyakitnya...
Dah seminggu batuk tak lega, datang pulak selesema
Dah 3 kali ambik ubat 3 klinik juga...ha..ha. mana sesuai gamaknya
Kejap lagi baik la tu insyallah...tak leh kena air con lama2
Makan pun kena jaga juga....

Hari2 yang lepas sibuk sangat juga duduk rehat kat ofis teringat blog pula
Alamak kat ofis tak leh nak masuk internet la
Rindu dari jauh...malam letih ...hilang mood lah pula..
Along, angah, abang cik balik sekolah, kat rumah tak da sapa jaga
Kepada mereka aku dah pesan belaka, itu ini
Bahagi tugas sama rata
Termasuk aku dan suami juga
Kami pakat2 buat kerja rumah ikut jadual masing2 la
Selesai semua aku tak la penat sorang saja
Mimi pulak aku hantar orang jaga
Amboi mak cantik perangai dari bangun sampai depan pintu rumah orang jaga
Menangis aksi geram la protes dia..
Rindu maid dulu ka, atau tunjuk perasaan aku teka ja
Depan aku saja , aku dah beredar elok ler dia...
Kata orang jagalah....

Semalam aku dah dapat lesen memandu P ja
dah siap dah lepas ni boleh la bawa kereta merata2..
Memang le aku nak diuji...Allah Taala
Suami dapat panggilan kursus tauliah imam lepas raya cina
Aku kena bawa sendiri kereta pergi kerja
Suami dah risau semacam, tapi aku relaks saja
Walau dalam hati gabra semacam ja
Kepada kak maheran aku mengadu cerita
Dia kata tak pa rumah di serendah, dia parking kat rumah aku
Aku pandu dia duduk sebelah la
Nak tolong aku bagi berani mencuba memandu sendiri alasanya
Ha..idea bagus, ni aku kena buat la..
Bila lagi..kaki tangan geram ja tengok wanita2 yang memandu kat jalan raya
Rasa macam aku pun kena turut sama....ha..ha...ha
Ya Allah jangan terjadi apa2 semoga selamat pabila aku memandu dijalan raya...

Sempena cuti tahun baru cina
Kami semua akan berangkat pulang kekampung nun di utara kedah sana
Dah lama benar tak balik rasa rindu juga nak tengok sawah bendangnya
Along dengan angah ikut adik aku naik bas express saja nak bagi rasa
Aku husb, mimi abang cik dan ibu mertua bertolak dengan kereta
Hari jumaat malam sabtu esok lusa la
Sementelah lagi adik aku nak bertunang pula
Ada memacam agenda la..bukan bercuti rehat saja

Hari ni aku jadi surirumah sementara, rasa seronok, juga
Bilakah sampai masa aku dirumah income ada juga
sekarang ni tengah pulun, meniaga parttime ja
Kumpul modal pebesar meniaga, aku nak duduk rumah pula
Mimi pun aku boleh jaga, anak2 semua tentu gembira
Anganku, ku ini entah bila jadi nyata, kalau usaha adalah hasilnya
Tapi kerjaya Qs ni pun sayang juga...tapi sampai bila la dah tua kurang sesuai la
Tapi ilmu dan pengalaman berguna juga

Emm dah cukup rasanya.....sampai sini dulu, bersua dilain waktulah jawapnya.

Labels:

12 Comments:

Blogger Mama Sarah said...

hati-hati di jalan raya ya shami!

15/2/07 11:56 PM  
Blogger zino said...

bila dah ada lesen kenalah bawa kereta.. tak kan nak gantung je.. hehe

kata org tua2 matsaleh..
practice make perfect..

16/2/07 12:12 PM  
Blogger cikdinz said...

bawak keter tuh kena rilek. tak leh gubra memanjang jerk.
itu tips nye...

18/2/07 12:39 AM  
Blogger KAMATO said...

Isteri saya dulu jadi cekap bawak kereta bila saya kursus 3 bulan di jepun

19/2/07 12:17 AM  
Blogger NBK466 said...

Ish...Shami baru amik lesen ker? Takpelah... Terpaksa bawak kete sendiri gi kerja nie...pandai ler tuh..siap buleh cilok2 lagi...

21/2/07 12:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

lu cilok wa, wa cilok lu...ehehe

21/2/07 3:43 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

moga sihat sepenuhnya.

InsyaAllah, cita2 surirmh sepenuh masa tapi ligat bisnesnya akan termakbul :D

22/2/07 11:47 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

This comment has been removed by the author.

22/2/07 11:47 AM  
Blogger Led said...

saya baru kebah demam. dari sabtu bawak ke rabu. agaknya pasal bedal limau 12 biji sehari kot. tu yg terenjat kejap tuh.

22/2/07 4:56 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

shami, saya delete komen saya tu, sbb keluar dua kali. sori ya.

oh ya, saya tag awak tau, heehe, nak tau apa tag nya, silalah ke blog saya

23/2/07 12:27 AM  
Blogger aNIe said...

Shami kenapa lama tak update blog...sibuk ke...

Moga shami sihat walafiat...

27/2/07 7:50 PM  
Blogger Shami said...

mamasarah: Ya hati2 ya....he..he

Zino: Setuju, sekarang tengah practise ni....

Cikdinz: ya betul, jangan panik jugak..kan.

Komato: bila keadaan mendesak, semua jadi boleh...kan

nbk: dah lama ambik lesen, tapi fail parking 10 tahun dulu, terus stop,...ni ambik balik,....he..he cilok ker..he..he..ponat ler belajar jadik pemandu berhemah..he..he

nbb: Bior la diorang cilok, kiter jangan...bior cepat asal selamat gitu...he..he

KL: Moga tercapai cita2 hendaknya...

led: Demam ker...dah sihat sekarang, salam kenal...jangan serik datang lagik..

KL: kena tag ker...tungguuuuuuu...he..he

Kaklady: Alhamdulillah sekarang ni beransur baik, sibuk sikit, husb pergi kursus, maid tak der..semua kena buat sendiri, jam 12 malam, baru selesai..dah ponat...ingat blog dalam hati....doa moga kawan2 semua dalam keadaan baik...

3/3/07 1:48 PM  

Post a Comment

<< Home