Wednesday, January 10, 2007

Lambatttttttttttttttttttttttttnya

Malam ini aku akan mencuba lagi, menulis
Malam semalam dah penat menulis hampir sejam
Semua rosak kerana blogger under maintenance
Habis semua aku tak leh save, mula ok
Bila time save tak mo dia
Geram betul,malas dah aku nak menulis balik

Bagi menyedapkan mata memandang entry aku ni aku masukkan gambar bunga
Entah ler bunga apa aku lupa nak check...nampak cantik sejuk mata memandang ....
Hilang kejap rasa frust aku dek entry aku semalam
Tak der citer menarik kisah anak2 ja dan kisah maid aku yang makin malas sebab tinggai sebulan lagi nak habis kontrak.

Seawal jam 5.30pagi aku dah bangun mengadap Yang Maha Esa,
Menguruskan anak2 siap untuk kesekolah
Van datang jemput jam 6.30pagi
Pastikan depa bangun,mandi, pakai baju
solat jemaah,minum pagi dan naik van
Lepas tu turn aku pulak siapkan diri, masak dan keluar pergi kerja
Naman saja ada maid masak aku buat sendiri, bab cuci mencuci dia buat
kemas rumah basuh baju (pakai mesin auto) ampai baju, lipat baju, gosok baju anak2 (anak2 ja)
baju aku ngan suami aku buat sendiri. Tu pun tak reti nak rajin lagi...degil...tak makan nasihat....nak ikut rentak dia ja ketegaq ...entahlah
Lebih baik dia balik jalah....lagipun kontrak dah nak habis lagi 1 bulan ja
Ni tengah cari quotation agen nak cari maid baru....
Bila aku angin, baru kelam kabut perbetui kerja ...tu
Minggu persekolah memang sibuk sangat bagi aku, balik kerja..pastikan anak2 mandi, solat mengaji quran, mengajar mengaji, makan malam, check semua kerja sekolah, jadual belajar mereka, bagai ....tahun ni along dah tahun 4, angah dah tahun 3, abang cik dah masuk tahun satu....lagi bertambah...kerja aku...memeriksa semua keperluan mereka kesekolah..
tiap2 malam kena buat spot check beg sekolah dan kerja sekolah....takut tertinggai ka atau depa lupa nak buat. Kalau buat semua kerja baru lega rasa hati...anak2 lagi suka....kita melayan depa...
Tapi kalau tak kena mulut aku ni mulalah pot pet2 bersoal jawap dengan anak2.....takut kepada soalan2 cepu mas aku...kelam kabut depa siapkan semua...he..he..he ..kena tegas....sikit...
tapi masa time belajar ja..time lain ok..dek kerna mama mereka tegas ni depa pun semangat ja..tadi balik kerja belikan angah buku, terima kasih mama cakap dia...sejuk rasa hati
Along pulak tolong isikan air dalam gelas hulurkan kat mama
memacam ler servis depa bagi kat aku....nak gelak pun ada....he..he
Oklah utk malam ini dek kerna keletihan dan mata yang kian kuyu, esok nak bangun awai minta diri dululah yea....entah aperlah aku mengarut ni....
walau macam mana pun internet explorer terlalu lembebbbbbbbbbbb geramnyaaaaaaaaa

12 Comments:

Blogger zino said...

nak bagi tips sikit..
kalau tak mau posting hilang taip dalam word ke dulu.. bila ready nak posting baru copy paste.. baru tak ilang.. hehe

11/1/07 3:59 PM  
Blogger Mama Sarah said...

bagus juga idea zino tu.

bagus anak2 berjemaah. saya yang sejuk rasa.

11/1/07 8:11 PM  
Blogger maklang said...

sibuknya shami...moga2 anak2 berjaya dalam hidup, InsyaAllah...

11/1/07 8:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

geram jangan engkau geram...

11/1/07 10:58 PM  
Blogger Shami said...

zino:ohh ya ka,nanti bolehlah buat macam tu. Terima kasih

mamasarah:Jemaah... moga diberkatilah amalan mereka, pagi ni along lambat siap, jadi angah dan bang cik ja jemaah dulu, dalam hati pandai ker along masbuq nanti..tengok dari jauh alhamdullilah....dapat dia buat....

P/s: anak2 dah besar, kena pastikan dia jaga bab2 solat...kita bertanggungjawap segala perkembangan diakan...itu yang akan dipersoalkan Allah....amanah dia...

Mak lang: Terima kasih datang lagi...lepas ni kena letak nama mak lang dalam list bloggerlah kalau tidak mesti lupa....he..he maaf yer mak lang..hari sekolah memang sibuk...bila time buka blog dah jam 10 malam,mata dah ngantuk dah,blog lembab lak..ish tu yang sedey tu.
hendaknya begitulah mak lang, doa saya moga anak2 mak lang pun begitu jugak.

nbb: Geram bermacam ragam...geram2..he..he
salam ...terima kasih mengunjungi blog saya.nbb.....jangan serik untuk datang lagi.

12/1/07 7:36 AM  
Blogger NBK466 said...

Buleh tahan panjang gak 'rapu'an nie...nasib baik ada gambar bunga nan sekuntum itew..hu..hu..hu..

12/1/07 4:42 PM  
Blogger Shami said...

nbk: apo salahnya rapuan dari dibiar bersawang bawang bagai....he..he..

12/1/07 10:03 PM  
Blogger zino said...

mana pergi madah seloka? hehe

12/1/07 11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

eh pendek pulak seloka hari ni?

kalau dah geram tu..tumbuk la dinding ka..bantal ka.. :0)

eh maid dah habis contract nanti nak carik yg baru pulak ka?

take care..sabarrrrrrrr..internet memang selalu bermasalah :0)

12/1/07 11:27 PM  
Blogger aNIe said...

Kelmarin kak lady pun kena...nak buat posting ...alamak kejap2 tak boleh masuk blog...sakit hati betul...sekarang dah okay...

Ada anak2 ni memang memenatkan lebih2 lagi macam shami...anak2 semua masih kecik2...semua kita nak buat...tapi puas hati kan?...

Pasal maid tu kadang memang sakit hati kalau kita dah bagi dia lebih dia naik lemak pulak...takpe lah ...harap2 next time shami dpt yang lebih baik....dan boleh diharap.

13/1/07 12:26 AM  
Blogger KAMATO said...

betul macam bro zino kata, taip kat word dulu baru copy..

13/1/07 11:28 AM  
Blogger Shami said...

zino: madah seloka rehatkan diri jap bersama keletihan minggu persekolahan...he..he

simah: Kita lepas geram, tak buat macam tu, kita mengemas rumah...dengan pantas,...dengan muka yang serius..he..he, ni kalau husb tengok, dia buat lawak bodoh..nak bagi kita gelak....lama2 gelak jugak...he..he
simah dah banyak kali ndak masuk blog U tapi tergendala gitu..sebab slow sangat..time kita berblog..
Tulah nak ambik maid baru...ni tak sabaq dah...yg ni buat kerja macam...eiiik..geram..he..he

kak lady: tu lah ceritanya slow..je..
yelah kak kalau kita buat semua tu untuk anak2 rasa puashati sangatkan..penat sikit pun tak pa...
Tapi walau macam mana pun kena ambik maid juga...tak cukup tangan nak buat kerja rumah...mengajar bebudak ngaji, kita pergi kelas mengaji...biz lagi, pelajaran anak2, suami lagi ( ni penting he..he)kerja lagik..he..he...
sekarang dah pandai dah bawak kereta..ha..ha lega sikit kak...langkah tu panjang sikit, tak derlah nak menunggu husb jer...
Harapan saya pun macam tu jugak moga dapat maid yang baik...yg ni dulu pun baik..memula tetapi setelah dihasut oleh orang2 tertentu..dia berubah..skit2...ni dah pakai hp sendiri masa bulan posa hari tu beli senyap2 masa saya hantar dia pi cuti...kita ni balik surau jam 12 malam, tiap2 malam, so dia bergayutlah..last kantoi jugak...sejak tu lah dia berubah...biarlah..kak Tuhan tau apa yang dia buat dibelakang kita..kita nampak apa yang ada kat air muka dia...cuma kita tak bising ja..
ohh panjang lak......he..he

Komato: Ya saya akan ikut nasihat komato..terima kasih...

14/1/07 12:54 PM  

Post a Comment

<< Home