Saturday, June 10, 2006

Aku dan NN JAYA Resources

Hari ni sabtu aku tak kekelas quran tajwib sebab, kelas dibatalkan kerana ustazah bercuti. Malam tadi aku bangun jam 1 pagi, sebab masing2 tidur awal, kecuali husb melayan bola, itu pasal ler kami semua tidur awal sebab tak dapat layan tv, anak2 dan maid layan CD. Aku ambik peluang rehatkan diri. Bila bangun tengok husb rancak layan bola aku turun bawah, layan blog.

Terasa lama benar tak layan blog, bukan tak layan tapi mamai sebab minggu2 lepas aku posa ganti, bila dah lepas berbuka, dan lepas bebudak ngaji quran kira dah lewat jugak..bila masuk blog mata pun dah mamai...itu pasal ler terlepas entry kawan2 sejati, jangan marah ler, hendaknya.

Hari ni sabtu bila tak der kelas panjang ler kaki aku dan suami, macam orang bercinta pulak, maklumlah ada maid, setelah semua beres, kami pun keluar sarapan kat luar pas tu pergi cuci gambar kami masa kat TBR dan gambar aku kat Bukit Tinggi, kat Airport sama SIL and MIL masa deper nak balik Sudan tahun lepas. Sib baik filen tu ok lagi sebab camera aku jatuh belakang almari, aku tak tau, aku ingat dah hilang rupanya masa alih susunan perabot kat rumah hari tu jumpa balik, syoknya....

Sementara cuci gambar 1/2 jam tu, husb dan aku pergi beli bateri kereta, sebab kereta dah tak start seminggu, bateri dah kering, jadi kena beli baru. Bila husb masuk kedai
barang kereta, aku pulak minta izin husb masuk kedai buku, kebetulan kedai buku tu selang beberapa buah dari kedai barang kereta tu.

Mula aku nengok buku resepi, lepas satu, satu, tak menarik, kejap tu nengok novel pulak..wah..banyak novel baru dah sampai, layan baca sinopsis..sedar2 husb dah terjerit kat depan kedai, tokeh tu dah kenal aku..biasalah..kali ni hati aku tak tergugat ngan novel tu kira mood dah habih kot. Selamat duit aku.

Sebenarnya kami keluar ni naik motor dengan husb, lah macam cintan cintun pulak rasanya..lepas tu kami singgah kedai gunting rambut, nak gunting rambut aku yg dah tak tentu hala ni, minggu lepas lagi husb dah tanya. Sib baik kat kedai tak der orang aku ler 1st customer so cepat ler siap, husb pulak bawa balik bateri kat rumah. Sementara tunggu husb sampai layan jap majalah, bila husb sampai kami pergi ambik gambar, wah semua menjadik, beli barang sikit kami balik.

Balik, aku dan husb masak mee bandung untuk makan tengahari. Nasik pun ada lauk ala kadar jer..untuk anak2. Sejak posa dalam 2 minggu ni perut aku rasa lain sikit tak leh makan banyak dan makan sikit tapi kena ulang kalau lewat dah macam mendidih pulak, ok jugaklah boleh control sikit berat badan lepas ni.

Petang layan blog, ni malam ni aku dah berjaya masukkan benda baru kat blog aku, iaitu perniagaan ku...NNJAYA Resources

Kepada kawan2 yang sudi menjengah blog aku jangan lupa menjengahkan diri anda ke ruangan perniagaanku, ...kalau ada berminat sila - sila lah berurusan ....jangan segan2....

12 Comments:

Blogger simah said...

salam perkenalan
ooo romantik yea ngan hubby..bestnyaa..

11/6/06 12:27 AM  
Blogger Shami said...

Simah terima kasih kerana kunjungi saya, salam kenal juga, begitulah...bila lagik dah 10 tahun dan kahwin kenalah maintain..he..he..he, harap dapat kunjungan awak selalu

11/6/06 9:59 AM  
Blogger Izhal said...

ASM Shami...

saja mai baca2 apa ada kat sini ;) aiseh, saya dah kawin la, kalau tak sure amik you punya pakej... tak pa, kalau isteri saya izinkan saya kawin ngan maya karin, nanti saya appoint NNJaya Resources ya :) saya tabik betul orang2 busines ni :)

11/6/06 6:21 PM  
Blogger KAMATO said...

Tahniah, semoga perniagaan terus berkembang, kalau boleh web nnjaya tu bagi sikit interaktif...tunjukan contoh2 product, mungkin boleh tarik ramai pelanggan

11/6/06 10:24 PM  
Blogger Shami said...

Izhar : W'kum salam, no problem saya, suka cari kawan kat luar negara buleh kongsi ilmu dan pengalaman. Oikk ada hati nak kawin satu lagi ka, yelah kita faham awak ada 3 lagi kuota kosong, he..he..he , bisnes kecik saja...baru setahun jagung..

Komato: terima kasih nasihat tu, ni nak masuk gambar dalam proses, pelan2 hari tu dah salah godek rosak hancus, siap buat lain blog ha..ha..ha ..habih pc kena hantar pi program lain..sib baik husb kerja kat mimos, dapat free...

11/6/06 11:58 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

ha shami..makin ramai dtg blog awak dah..ha, kena rajin update blog ni tau..

wah..go go chaiyyo..ngan bisnes awak tu..:)

alamak, bilalah saya nak p gunting rambut pulak ni..

12/6/06 1:51 PM  
Blogger NBK466 said...

Semuga maju jaya dlm bisness.... Shami... Ada rezeki buleh kita berurusan dgn discount 100%..he..he..he..

(Shami...Syikin nie rajin bebonar tegur blog orang bersawang tau... mentang2 ler dia rajin update..he..he..he.... MENGUMPAT NI..)

12/6/06 5:59 PM  
Blogger Shami said...

Syikin, tak dor citer bagus, tapi hari ni ada citer bagus nanti nak masuk dlm entry baru.

Bisnes kecik, maklumlah cuma bisnes hujung minggu yor...canopy nampak laju,tapi kena ikut musim, nak2 musim open house musim orang kawin, lain2 tu tak sompat...he..he..he..mana hak dah biasa ngan kita yor maintain ader ler setahun 2 ..kali...ha..ha, mungkin husb takut nak advertise..takut tak dan..kojar...ni saya masuk jugak kat blog.....biar nak tengok cam mano, pulak jadiknya

Saya ni rambut gunting 3 kali setahun ha..ha..ha ..awal tahun, tengah tahun, hujung tahun...ha..ha..ha kalu semua orang cam ni lorat lah kedai gunting tu..

Nbk: Terima kasih doa ekau tu, kut yer pun takan ler 100% diskaun kalu makan, pakaian, kereta atau motor, elektrik, air, bayar pakai dedaun pokok, buleh jadik..ha...ha..ha ..

Ekau tu memang ler gitu elok juga syikin togur ekau, nanti banyak skit ekau update blog, tapikan den rasolah klau ekau guna bahasa kaum ibu cantik, tapi kalu ekau guna bahasa, bakob ka, kaum bapa ka, den yg baca raso macam poning lalat pulak...ha..ha..ha, mengumpat ke buat ketupat...ha..ha..ha

12/6/06 9:01 PM  
Blogger aNIe said...

shami...wah...romantik gitu...yelah...kalau dah ade maid kene lah gunakan waktu yang terluang itu bersama orang yang tersayang.....mengeratkan kasih sayang... :P

13/6/06 10:59 AM  
Blogger Shami said...

Kaklady: betullah kata akak, cik abe demand lebih, sekarang ni, he..he..he, sebab kita ada banyak masa buleh layan dia, ...hari tu ada masa baca novel, rasa buleh cermin skit ..jalan hidup suami isteri, lagi pun shami dah kawin 10 tahun dah, kena maintain selalu kasih sayang, akak lagi yer tak...he.he..he musti banyak petua,..kasih sayang..nih..

13/6/06 9:34 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

oh..baru tau, rupanya ada org sedap menganyam kelongsong ketupat..lepas tu siap rebus ketupat cicah kuah kacang lagi heheh.

tak pelah, nak bagi nbk rajin update, penat klik kat blog dia..tup2 bersawang. kan shami kan??

den ni sementaro boleh nak update hari2..kok kok den kojo nanti satu hari..agak eyy bersawanglah tu

14/6/06 12:46 AM  
Blogger Shami said...

Syikin: semalam dia dah update,...dapat satu resepi baru..he..he..he dia dah terikut kita dah syikin..he..he..he..sok sek bab dapur..ha..ha..ha..

14/6/06 9:45 PM  

Post a Comment

<< Home