Friday, October 20, 2006

Selamat Tinggal Ramadhan, Salam Aidil fitri

Malam tadi malam 27 Ramadhan,
Sekian lama aku tidak berblog
Bukan lupa, bukan sengaja
Tapi demi tuntutan ibadah, yang aku kejar
Rahmat, keampunan dan kebebasan dari api neraka
Di bulan mulia pemberian Allah ini.

Masa sungguh cepat berlalu,
Begitu juga ,Ramadhan kian meninggalkan aku,
hatiku bagai tak keruan
Semenjak 15 Ramadhan lagi
sebak hatiku kala terdengar alunan lagu hari raya berkumandang di Radio
bukan sebak gembira, tetapi sebak kerana Ramadhan makin beransur pergi
Malam2 kuisi penuh untuk beribadah kepadaMu Ya Allah
Hari ini kemuncaknya aku, suami dan angah berjemaah, berqiamulail di surau
menunaikan solat sunat tahjuj, solat sunat tasbih, solat sunat taubat, solat hajat, bersahur dan menunaikan solat subuh dipagi jumaat, berserta sujud sejadahnya, berjemaah.
Sudah sekian lama aku tidak berqiamulail,
seingat aku masa program suaikenal ketika mula2 melangkah kaki ke UiTM
Kini saat dan ketika itu datang lagi, dan aku berkesempatan lagi alhamdulillah
Alhamdulillah, Ramadhan tahun ini, meninggalkan kenangan paling manis dalam hidup aku,
Selamat tinggal Ramadhan, pemergianmu, kian menjelang, semoga kita akan bertemu lagi..

Hari ni hari jumaat, hari terakhir sebelum aku bercuti berhari raya dikampung
dan saat ini juga suami telah membawa balik laptop
insyallah masa berblog aku mungkin lebih flexible selepas ini
laptop ini juga akan memenuhi keperluan kami
menjalankan bisnes MLM dengan lebih berkesan lagi insyallah

Berbagai ilmu dan juga pengalaman yang telah aku lalui selama bulan Ramadhan ini
sama ada dipejabat, disurau, dirumah didalam dan sebagainya,
semuanya tersimpan kemas didalam kotak ingatanku,
akan aku tulis satu persatu, bila sampai waktu dan ketikanya,
buat pengajaran, buat panduan sesama kita di alam siber ini

SALAM AIDIL FITRI UNTUK SEMUA , MAAF ZAHIR DAN BATIN
UNTUK
SYIKIN, MAMASARAH, KAK LADY, AYU, PUTERI SATU, IZHAL, NBK, KOMATO, KAK SYA, SIMAH, ZAKIAH, ABIUMAR, SESIAPA YANG TELAH MELAWAT BLOG AKU...TANPA JEJAK..

Malam ini 3/11/2006
aku menyambung menulis lagi demi menyimpan sebuah kenangan untuk Ramadhan. Walaupun lewat, moga menjadi santapan pagi jumaat buat teman2 diblog....walau jauh dimata, namun dekat dihati.....nasihat dan gurau senda kalian sentiasa dalam ingatan...


4 Comments:

Blogger Ayu Mohamad said...

lama nya tak dengar khabar akak.. slama aidilfitri yer kak.. senang2 meh la jln umah :)

3/11/06 3:56 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

shami, nak tau dak, secara tak sangka saya ngan Ayu kat atas ni bersedara hehee..saya sblh mak, n dia sebelah bapa..tak sangka sungguh.

seronoknya dpt berqiamullail berjemaah kat surau..

4/11/06 5:45 PM  
Blogger NBK466 said...

Itulah...mungkin bzz dgn bisness sampai orang kanan president MASK pun kaya ngan sawang...ha..ha. ha...ha.. Anyhow Slaam Aidilfitri buat Shami sekeluarga...maaf sekiranya ada komentar2 yg tidak indah dibaca mahupun gurauan2 nan kasar2 belaka..

6/11/06 12:12 PM  
Blogger Shami said...

ayu: Yelah ayu, program ramadhan padat sungguh, ni dah lepas pun sibuk ngan open house pulak, dari pagi sampai malam, he..he..
alah ayu jom ler datang rumah akak, senang sikit, ni askar banyak sangat...kecoh..betul..he..he

Syikin: dah tau dah bca entry ayu..hari tu, wah dah macam jejak kasih lak...he..he bila nak mai ambik rempah nasi daging ....buatler open house buleh kami pergi makan.....

Nbk: Sawang yer...he..he..kalau ekau boleh buat sawang....den pun apa kurang nyer....selamat hari raya...maaf jua dari saya kalau kurang elok bahasa...antara kita..semua...

6/11/06 9:23 PM  

Post a Comment

<< Home