Wednesday, September 20, 2006

Aku akan terus berusaha

Isnin malam aku ke UP HQ ambik, segala benda untuk ahli buat suami dan adik aku
Malam isnin tu, seminar yang ada aku dan masuk, jadik aku terus ke Klang sebab kawan SekampungHusb yang bekerja dan menetap Miri turun semenanjung ada kursus, lepas pergi uptrend kami terus pergi berjumpa dia, sambil tu promote ler UP ni. Nampaknya laluan mudah sebab isteri dia pun macam aku jugak kaki suka internet, kerja kami jadik mudah, masa nak balik sempat bagi dia majalah media usahawan yang fokus citer UP kat dia bagi dia baca sampai paham.

Malam ni malam selasa aku ke seminar, Plan B untuk ahli UP yang suka cari ilmu cam aku ngan husb. Banyak ilmu dapat, aku suka pergi bila time tuan haji bercakap, sebab simple dan berkesan, lagi pulak dia orang utara, sepekara kat UP ni banyak yang berjaya adalah orang utara, yang pandai cakap pun banyak orang utara jugak. Jadi sesi seminar rasa happy dan ilmu tu terus jer melekat kat kepala.

Macam manalah aku nak bagi kawan aku kat blog ni faham, sebab aku bukan nak paksa deper sumer suka2 masuk, tapi ada benda disebalik yang patut deper ni masuk, al maklumlah kat dalam komputer ni sapa nak percaya cakap aku..tak pernah kenal rupa apalagi latar belakang tuan empunya diri. Apalah gerenti yang ada pada aku nih. Tengoklah sejak aku tulis citer UP kat blog ni berapa kerat ler masuk blog aku, nak2 enrty yang baru lepas, syikin ngan sherin jer..adush....memang ler mlm ni dibenci orang agaknya
hah siapa pulak aku nih nak paksa2 orang,
sedar ler diri sikit, tapi alangkah syoknya kalau orang baca apa aku tulis ni sedar dan faham dan rasa macam mana aku pergi seminar tuh.....banyak ilmu ...

Tadi masa seminar Plan B, dalam hati kalau ler kawan2 aku ada sama kan best, baru deper caya kut...apalah yang deper tak yakin ngan aku nih...atau deper sumer tak berani atau tak caya nak tanam modal bawah aku,...

tapikan,... aku akan berusaha juga tanpa henti, kena istiqomah lebih sikit, memang ler benda baik susah orang nak caya, ...tak perlah satu hari nanti kalau diizinkan Allah moga deper sumer faham....

Kawan ku aku tidak layak untuk menjelaskan kepadamu.....
Oleh tu aku berdoa moga Allah turut sama membantuku dalam usahaku ini...
sesungguhnya aku ini bukanlah pendusta atau pun seorang yang kejar harta dunia semata....
sesungguhnya engkaulah penunjuk jalan kebenaran.....

p/s: apalah aku meraban..nih..malam2 buta

Birthday aku
Semalam selasa 19 September, birthday aku malam husb dah wish pun, he..he..aku yang terlupa, ingat UP jer...masa kat ofis siang tadi, sibuk sikit, tapi dalam sibuk tu dengar dari radio ERA ada ruang ucapan birthday kelolaan deejay, aku senyum2 sorang2...pas tu tipon bunyi, tengok semacam no, buat derk je, pas tu bunyi lagi, bila tekan..jer punat..terus lagu birthday lekat kat telinga aku..dari celcom.....ha..ha best jugak lagu tu....tahun lepas deper hantar mssg jer tahun ni siap hantar lagi lagu...best jugak....umur dah bertambah...nih..semoga impian menjadi kenyataan....amin...
Nasihat untuk diri sendiri
Yang benar sentiasa diragui, perlukah ia dibuktikan dengan kebendaan, kala ini fahamlah aku sedangkan Rasullulah dituntut menunjukkan bukti kala menyebarkan dakwahnya..inikan aku menyampaikan haluan mencari duit, lagilah...orang tak percaya.....takpalah shami...sabar dan istiqomahlah dalam apa jua yang kamu buat, anggaplah laluan rezeki yang cuba kamu tunjukkan untuk mereka itu, tidak ada untuk mereka ...mungkin esok atau lusa akan ada orang lain yang akan menyahut....seruan kamu ini...


4 Comments:

Blogger Kaklong Syikin said...

Salam,

Shami..jangan lemah semangat..mmg kena kerja keras, lagipun baru seminggukan..saborlah ya..
yg penting kita sebarkan kat org, ada rezeki org jadi downline kita, alhamdulillah..

tak de downline, tandanya kena usaha lebih.

tka semestinya kawan2 blogger aje, ramai lagikan.

kalau org perlekeh kita, gelakkan kita, itu adalah lumrah.

sbnrnya ujian2 camnilah yg bina tahap mental kita n kekuatan kita dlm MLM, tinggal nak tak nak aje ok.

kekadang tu, lagi senang org tak dikenali jd downline kita drp org yg kita kenali..

saya dah lalui benda ni semua, jd taulah...yg penting, berusaha,then tawakal.

jangan tension2 ok..doa aje ngan ALlah agar mudah segala urusan awak dlm MLM ni...

hepi birthday ya shami, moga hidup awak aman bahagia, rmhtangga kekal dunia akhirat, murah rezeki terutama adanya MLM ni..

20/9/06 1:10 PM  
Blogger NBK466 said...

Salam hari lahir buat Shami..semuga bisnessnya berjaya yek...

20/9/06 2:18 PM  
Blogger Sherin de Souza said...

Shami, selamat menyambut hari lahir! Wah, semoga sentiasa diberkati Allah, dimurahkan rezeki, dilimpahi rahmat, dipanjangkan umur dan dikelilingi dgn kasih sayang.

Shami, kata-kata syikin tu betul. Jgn putus asa. Kena usaha lebih sedikit. Bukannya apa, mmg susah nak mulakan sesuatu yg baru nanti insyaAllah ok la tu. :)

20/9/06 4:44 PM  
Blogger Shami said...

Syikin panjang lebar kiter borak tengahari tadi kan saya ok, jer...saya tulis sekadar mengisi blog saya...luahan perasaan, bukan sedey pun...jangan risau...ia hanya sebuah catatan harian,...

nbk: Terima kasih, doa selalu kat saya bagi berjaya...pas tu saya sponsor awak jadi down line saya bleh..he..he.he

Sherin, terima kasih doa untuk saya, saya pun doa moga awak berjaya dalam apa jua yang diceburi..he,.he

Tak putus asa, biasalah catatan harian hidup kita ....takan nak tulis benda indah jer..dak...tipulah tu..sikit2 mesti ada citer...yang gitu2 kan...ha..ha, saya ni luahkan rasa macam tu jer....

20/9/06 7:01 PM  

Post a Comment

<< Home