Sunday, September 10, 2006

Mari berkongsi pengetahuan

Sejak husb balik dari Sarawak, aku belum lagi menulis kat blog
Bukan sibuk, tapi aku sedang meneliti satu peluang perniagaan berbentuk MLM secara internet
Masa2 ketiadaan husb hari tu aku puas berfikir, bila husb dah balik, kami sama2 memohon petunjuk dari Allah agar hasrat kami ini menuju kejalan yang sepatutnya,
Siapa tidak mahukan rezeki yang lebih, tetapi, usaha yang bersungguh, diikuti tawakal pasti berjaya, itulah hakikatnya...yang perlu kita buat tanpa putus asa.

Aku berminat dengan blog kerana berbagai tujuan, dan salah satunya aku ingin mencari ruang dan peluang aku, untuk belajar, bekerja dan mendapat hasilnya melaluinya selain dari bersahabat.
Dan hari ini aku beroleh sesuatu dan ingin aku berkongsi dengan kawan2 aku diblog ini andai kata mereka sudah pun menyertainya semoga berjaya. Andai ada belum lagi marilah kita bersahabat sambil berkongsi apa saja yang kita ada, baik pengalaman, ilmu pengetahuan maupun apa saja yang tidak terbatas oleh kita.

Sejak 3 bulan yang lalu ada seseorang memperkenalkan aku kepada perniagaan secara online berbentuk MLM, tetapi tidak aku endahkan, namun aku berusaha untuk memahami dengan pelbagai cara, baik melalui pembacaan ataupun melayari internet setiap malam, dan sejak seminggu yang lepas setelah, aku dan suami memohon petunjuk dari Allah, segalanya seakan berjalan dengan mudah, satu persatu datang, perlahan-lahan.

Bemula aku menghadiri majlis ilmu, bagi melihat sendiri akan penjelasan, dari pihak ibu pejabat,ada sesuatu aku tertarik, bukan saja semata2 kerana duit, tetapi pihak pengurusan yang mementingkan aspek dan tuntutan agama, sejak hari itu hati aku bagai berkobar2, dan aku turut menyertainya, andai ada rezekiku disini, moga aku tidak saja dapat menambahkan pendapatan diriku sendiri, malahan dapat juga aku membantu insan lain yang amat memerlukan, kiranya Allah berikan aku jalan ini semoga ada hikmah disebalik semua ini,
bukan sekarang tidak aku membantu insan yang lain, seperti ...berzakat, bersedekah dan sebagainya ...tapi mungkinkah ini jalanNya itu...hanya Allah yang tahu....

Hari ini, seorang hamba Allah, yang telah berjaya, telah sudi menghadirkan diri kerumah aku untuk membantu aku kearah usaha ini, aku tidak menjemput, malahan dia merelakan diri, untuk datang, kerana tujuannya itu secara tidak lansung aku telah mengadakan home party dirumah, secara tidak lansung, kawan2 sepengajian disurau telah aku jemput, walaupun tidak ramai, tetapi tidaklah tiada lansung, tindak balas juga nampaknya memberansangkan, insyallah...

Hamba Allah itu juga rupanya satu negeri dengan aku, dan satu sekolah dengan husb, semuanya bagai mudah, bagai sudah ditentukan Allah, sekian lama meninggalkan alam persekolahan, kami dipertemukan kerana itu, syukur alhamdulillah..
sesudah majlis, satu ucapan yang membuat aku terkejut,....dari tetamu dan juga kawan2 aku, shami kenaper engkau tak buat kat surau....ramai orang pasti berminat,
ya Allah, seawalnya aku sendiri berdebar tentang sambutan dan reaksi orang sekeliling, tapi kini sudah lain pulak ceritanya, sambutan amat mengalakkan...Ya Allah adakah ini petandanya....

Niatku mengajak mereka mendengar taklimat perniagaan ini bukan untuk memaksa, tetapi hanya untuk berkongsi.. ilmu dan juga pengetahuan kiranya ada rezeki ku disini moga kami akan berkongsi....biar senang sama senang, kalau majlis ilmu lain kami boleh berkongsi, masakan ini tidak boleh...pastinya aku tidak mahu dituduh mengambil kesempatan, maka aku mengadakan dirumah aku sendiri dan segalanya aku persiapkan sendiri, alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.....dengan restu dan bantuan husb.

Disini aku ingin mengajak sahabat2 ku disini, walau kita saling berhubung dialam siber ini,tanpa pernah bertemu muka, ingin aku mengajak kalian menyertainya sekali, supaya kebaikannya kita dapat berkongsi dan sama2 merasa...

Perniagaannya terlalu mudah semuanya secara online, kepada suri rumah dan sesiapa saja, ambillah peluang ini, perniagaan secara berinternet ini bukan lagi pekara yang mustahil, andai ada kawan2 menghadapi masalah kewangan atau ingin mencari wang tambahan, buat belanja atau membantu insan lain, sila email kepada saya tanda ada betul2 berminat, supaya saya dapat membantu anda menunjukkan jalannya....jangan segan2 atau malu2, semuanya mengikut syariat, dan kita hanya perlu membina networking untuk menjayakannya dan beroleh pendapatan, perniagaan ini tiada hentinya, infiniti, dan secara online 24 jam.
maaf kerana saya tidak dapat menceritakan secara terperinci disini....
dimana ada usaha disitu ada kejayaan..

Kepada sahabat2 di luar Msia, juga boleh berbuat demikian, ...hubungi saya secara email....
Semoga Allah sentiasa bersama kita, apa yang baik itu marilah kita berkongsi demi kebaikan bersama....dunia dan akhirat...kalau ada sebaliknya minta dijauhkan Allah ...hendaknya amin.


10 Comments:

Blogger simah said...

perniagaan MLM? apa tu shami?

11/9/06 3:05 AM  
Blogger Ayu Mohamad said...

akak... explain lerr lagi :)

11/9/06 10:41 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

shami..ni UPTREND tu ke??

11/9/06 2:30 PM  
Blogger Shami said...

Syikin: Tekaan awak tepat,....dah masuk ker....simah, ayu berminat, dah masuk ker kalau dah ok, kalau belum jum join saya...malam tadi saya hadiri lagi kelas kedua, insyaallah seterusnya...sampai siap ...kelas yang diperlukan...

12/9/06 7:28 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

lum. ada bapa sedara ajak. tp suami tak berminat.

saya dpt tau modalnya tinggi..betul ke?

12/9/06 8:33 AM  
Blogger Izhal said...

terima kasih sudi ajak geng geng online ni :)

12/9/06 10:29 AM  
Blogger Shami said...

Syikin, saya tak dengar cakap orang saya pergi tengok dan masuk kelas, sendiri free jer, apa yang orang cakap2 tu tak betul, kalau berniaga sama ada secara konventional atau on line semua perlukan modal, orang, usaha dan doa.. pasti berjaya. Yang istimewanya ini kita guna ICT, Nanti saya citer penuh dalam email pada awak, kalau minat jangan luper cari saya untuk upline awak...he..he kejayaan awak bergantung agresifnya service upline awak dan agresifnya awak, saya tau dengan sifat yang awak ada selama saya kenal awak, pasti awak berjaya....apapun mesti dengan izin suami.

Izhal: Saya memang nak inform semua kawan2 saya kat luar negara, supaya mereka buat sama, rajin income lumayan, gagal itu ertinya silap diri kita sendiri, tunggu saya hantar prezentation saya secara online, sekarang ni diaorang tengah upgrade system...banyak dah yang
dapat income lumayan, hasil usaha yang bersungguh, dan yang penting sekali deper sumer ni memang tak lupa pada Allah, itulah yang saya respek, mana yang lupa, dah jatuh..tak kekal...Kelas dan tenaga pengajar juga menerapkan unsur2 agama, itu yang saya respek...

P/s Jangan lupa ajak kawan2 kek jepun sama..he..he..he tentunya mereka lagi advance dari kita..eik..

12/9/06 9:12 PM  
Blogger aNIe said...

Shami...kak lady pun pernah mendaftar secara online untuk business MLM di internet...tapi daftar aje...bila kene upgrade akak tak buat...pastu langsung tak ambil berat pasal tu...

Kalau elok apa salah shami kongsi bersama...nanti akak email kat shami ye...nak jugak tau...

13/9/06 11:09 AM  
Blogger Sherin de Souza said...

Sherin ada juga dengar but selalunya tak berani nak terlibat because first tak tahu betul ke tidak benda ni dan kedua, takut tak dapat commit kerana sibuk. Shami cuba dulu kalau dah berjaya boleh sherin join sama! :)

13/9/06 12:58 PM  
Blogger Shami said...

Kak lady nanti shami email, jom ler kita buat bisnes sambil sembang2 nih, ader gak faedahnya...keluar modal sikit jer tapi dok kat rumah, ada internet lagi luas ler pasaran, kalau kak lady minat, nak masuk, saya akan bantu akak, badi servis dan info. Insyaallah.

Sherin: Shami pergi HQ dia sendiri, tengok, program, solat istikharah, ngan suami, pastu solat hajat, lagi..hati dah terbuka, semangat setiap hari tak pernah padam, ikut kelas dia, sebab kita ada target, untuk diri sendiri, keluarga dan bantu orang yang memerlukan...insyaallah moga niat tu terlaksana amin...

kebanyakkan yang sertai golongan profesional...

16/9/06 1:01 AM  

Post a Comment

<< Home