Thursday, November 16, 2006

Seloka Penuh Berilmu

Malam ni malam jumaat
sememangnya menjadi malam2 untuk aku menulis lagi
buat tatapan sahabat2 yang sentiasa diingati
malam ni pakai laptop lagi, tapi lah list nama kawan2
kat tepi tu tak muncul2 lagi
macam mana aku nak melawat pulak ni
kalau pakai PC ok jer, atau aku yang tak reti
maklumlah laptop baru beli, guna pun sesekali
hi..hi..hi sapa yang baca tentu senyum sampai nampak gigi

wahai kawan2 aku takder apa nak buat bicara malam ni
minta tumpang iklan MLM lagi, kat sini
jangan cabut lari dah ler...baca pun tak rugi
moga2 boleh kongsi ilmu dan dipanjang2kn kepada sesiapa lagi

IKLAN

NIKMATILAH GAYA HIDUP YANG SELESA
PELUANG BESAR MENANTI ANDA UNTUK MENJADI USAHAWAN
TERKINI YANG PERTAMA DIDUNIA,
MAMPU MERAIH PENDAPATAN SECARA HARIAN ATAU BULANAN SEHINGGA 7 ANGKA
DENGAN STRATEGI AMPUH DAN SOKONGAN SISTEM KAMI YANG SANGAT MUDAH INI

PRINTIS DI SETIAP DAERAH NEGERI DAN GLOBAL SEDANG DICARI
TERBUKA KEPADA SESIAPA SAJA
SEPENUH MASA ATAU SEPARUH MASA
DIRUMAH, BILA2 MASA DIMANA SAJA
PENERANGAN PERCUMA
LATIHAN DAN SEMINAR PERCUMA
SAH DISISI AGAMA DAN UNDANG2
JOM APA TUNGGU LAGI


9/10 REZEKI ITU DATANGNYA DARI HASIL PERNIAGAAN
REZEKI TIDAK DATANG BERGOLEK
KITA HANYA PERLU BERUSAHA
KITA YANG MENENTUKAN HALA TUJU HIDUP KITA
SUSAH ATAU SENANG
KAYA ATAU MISKIN

D = DOA U = USAHA I = IKHTIAR T = TAWAKAL

Yang kaya jangan lupa pada yang miskin tak berharta
Gunalah kepakaran,ilmu dan apa jua kemahiran kepunyaan anda
untuk menjana pendapatan sebanyak mungkin
supaya dapat anda membantu insan lain diluar sana
menikmati keselesaan pemberian dari yang kaya iaitu anda

Yang miskin dan kurang berada jangan suka duduk saja
cari-carilah peluang yang ada supaya kita sama2 berjaya
berjaya bukan saja untuk anda sekeluarga
tetapi untuk dinikmati juga oleh mereka yang kurang upaya

usaha kita ini bukan saja untuk kesenangan dunia semata tetapi akhirat juga
oleh itu marilah kawan semua,kita bersatu tenaga membina empayar niaga
menjana pendapatan, buat diri dan sebagai ibadah juga
membantu sesiapa yang memerlukan tanpa ada syak wasangka
terutama kepada saya yang nampak beria-ia

Kerjanya mudah sahaja
mendaftar diri melalui saya sebagai introducer
secara on line atau offline
menyediakan sedikit modal
produk nyata berupa ubatan herba buat seisi keluarga
silalah buat pilihan ikut harga dan apa yang anda suka
atau pilih produk maya sahaja sebagai pilihannya
pakejnya modal berkonsep kedai, 1 kedai , 3 kedai, 5 kedai atau 7 kedai
pilihlah ikut kemampuan anda
cara kerja sama saja, cuma pulangannya saja berbeza2
iaitu mengikut jumlah modal dan kedai pilihan anda
Nilai modal mengikut pilihan.. tempatan atau global
dari RM334.40 hingga ke RM 2k +++ itu saja
pendaftaran 24 jam bila2 masa,
bank in kan duit dalam sejam saja, nama dan kedai anda
akan terpamir dilayar maya
sesudah itu anda hanya perlu mentelaah silibus yang ada
saya akan membantu anda jangan risau dan tak percaya
semuanya kerana Allah, agar kita berjaya bersama
ilmu yang berguna membantu kita diakhirat sana

Bermula dari situ saya selaku introducer akan membantu anda
memahami konsep dan cara kerja perniagaan ini
menuntut ilmu menjadi tangungjawab bersama
memantau dan membantu sumber maklumat dari rakan seniaga
supaya kita berkembang bersama
jujur ikhlas, rajin berusaha, pemikiran positif
tidak dengki mendengki sesama kita
menjadi tunjang rangkaian kita
selebihnya tawakal kepada Allah menjadi pegangan kita

Buat berita rakan semua, syarikat ada menawarkan share syarikat
untuk dimiliki, pembayarannya bonusnya akan dibuat 15/2/2007 nanti insyallah
oleh itu marilah kita sama2 rebut peluang membeli share sementara ada ini
dengan mendaftar diri, dan membuat sedikit pelaburan tambahan
supaya faedahnya dapat kita nikmati dalam masa terdekat nanti

Kalau ada maklumat lain berbeza dari saya pedulikan saja
sememangnya itu hanyalah dugaan semata
percaya atau tidak, siasatlah segera, atau pohonlah
petunjuk dari Allah Taala, pasti ada jawapannya
setiap perbuatan yang baik akan dibalas baik,
begitu juga sebaliknya
saya disini tidak memaksa, andai berminat hubungilah saya
jangan malu atau segan, akan saya bantu sedaya upaya
hendak seribu daya tidak hendak berbagai cara

Mungkin penyampaian saya terdahulu mengelirukan anda
tetapi itu mungkin kelemahan dan juga kurangnya ilmu saya
berbicara disini tidaklah selesa, marilah kita berjumpa saja
jadikanlah perniagaan ini pilihan anda
saya disini tidak berdusta, cuma ingin membantu saja
andai tiada jawapan dan respon dari anda,
mungkin itu bukan rezeki saya atau anda, saya disini
tidak akan berputus asa, mungkin juga ada hikmahnya

Sekian sudah seloka berupa iklan dan promosi saya
buat tatapan dipagi jumaat nan mulia
semoga kita sentiasa dirahmati Allah hendaknya.

P/s: hubungi saya untuk pendaftaran dan maklumat lanjut atau temujanji di
email address : shami0180@myjaring.net atau ditalian hp no 019-2284344

Sekian wasalam...........

6 Comments:

Blogger simah said...

siap brpromosi lagi kawan kita :0)

17/11/06 12:56 AM  
Blogger Mama Sarah said...

business ni memerlukan kita keluar rumah ke shami? atau boleh work from home sahaja?

17/11/06 6:33 PM  
Blogger Shami said...

simah, saja buat promosi, he..he..he peluang mudah buat duit. Seperti A, B, dan C. Fast return, big return, no risk...

Mamasarah: business ni boleh buat dari rumah, kalau kita utilised betul2 office yg disediakan dalam produk maya.
Mamasarah,kalau minat registerlah tak rugi, peluang buat duit senang sangat. banyak orang kaya dan golongan profesional join sebab deper nampak peluang besar untuk buat duit.
Malam tadi saja saya ulang, promosi sebab, nak ajak kawan2 masuk dan kita labur duit sikit kita dapat share company, lepas tu banyak benefit lain kita dapat seperti, pakej umrah, percutian, pakej line tel antarabangsa yang lebih murah, (ada masa register ahli) visa card boleh shopping kat luar negara, line tipon, harga murah untuk ahli, dan berbagai lagi, duit kita sentiasa berjalan dan bertambah...kalau kita tahu caranya. sekarang ni deper tengah launch banyak produk, sebab tu saya pulun cerita. Kalau nak tahu lebih lanjut, registerlah jadi ahli, saya boleh jadi introducer dan bantu awak dari msia.
saya minta kalau masuk, tolong ambik masa belajar 2 pelan yang disediakan dan lepas tu kita boleh mengorak langkah laju.
bonus company akan dibayar 15/2/2007, promosi sedang dijalankan, saya cuma nak share ngan kawan2 supaya dapat peluang buat duit ni...ini bisnes internet dari msia, dah ada cawangan kat india, thailand, brunei, singapura, indonesia, filipina, jepun..jangan lepaskan peluang ni....bagitau kawan2 ajak deper join sekali...yang baik mari kita kongsi bersama, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.

17/11/06 9:47 PM  
Blogger NBK466 said...

Panjangnya SELOKA...seloka business ler katakan...ewah...

20/11/06 1:07 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

hehe..bagus seloka ni

20/11/06 4:38 PM  
Blogger Shami said...

nbk: tak der idea nak citer, citer bisnes ler...mana tau kut2 ada yang sangkut ...he..he buleh ler bantu kengkawan yang tengah lemas....itupun kalau dia caya dengan den ler...he..he

Syikin: Aik...lama tak jengok...saya lawat jer blog awak tapi kadang tak tinggai jejak...sekarang mood menulis kureng...he..he

21/11/06 11:51 PM  

Post a Comment

<< Home