Wednesday, June 14, 2006

Demam WC.......

Sebenarnya aku tak tau nak tulis apalah, minggu2 ni demam WC, aku ni sebenarnya tak minat bola, entah tak tau ler naper..tapi husb memang minat ler, siap bentang toto ada selimut ngan bantal sekali, dan peneman dia adalah aku..sementara mata nak mengantuk aku layan blog, habih semua blog orang aku lawat, mana yang berkenan dan bernasib baiklah. Sesiapa yang dah melawat aku, aku dah buat kunjungan balas dah.

PC aku ni letak kat meja dekat dengan tempat letak TV, bila asyik sangat melayan PC ni, kadang2 2, 3 kali jugaklah aku terkejut, bila dengar husb menjerit sorang2 kat sebelah..hish kecut perut betullah...dah ler malam2, jerit kuat2 pulak...sib baik anak2 tidur kat atas, kalau tidak mau habih semua terjaga.....sebenarnya husb ni bukan kuat sangat berjaga, bila senyap..tak berbunyi...dan bunyi lain yang keluar, sah husb dah tidur...siap dengkur lagi...bukan dia tengok tv, tv tengok dia.....

Kalau aku dulu terlelap, sat lagi bila aku terbangun mesti dia dah tidur...tapi kekadang tu baik juga bila terjaga2 ni dapat jugak bangun malam tunaikan solat2 sunat yang patut...

Minggu ni isnin dan selasa aku posa lagi, akhirnya selesai..juga posa ganti aku ni, ramadhan lepas aku hutang posa 8 hari jer, tahun sebelum tu 17 hari sebab bersalin kat mimi dalam bulan posa, alhamdulillah semua dah berbayar. Insyaallah kalau tidak ada keuzuran dapatlah hendaknya aku menunaikan posa2 sunat yang lain pulak.

Minggu lepas hari jumaat malam sabtu, aku bermimpi lagi, kali ni aku bermimpi... kejap macam suasana macam orang pergi buat umrah, ada ramai orang,..dan kejap tu pulak aku dan husb ada dalam sebuah masjid, aku tengah ambik wuduk, husb pulak tengah membaca quran, jelas suara dia aku dengar...kejap tu aku terjaga, rupanya mimi, panggil aku dia terbangun dulu dari aku dia tengah cuit2 aku suruh bangun..lah tak sempat ..nak layan mimpi sampai habis...entah ler apa maksud mimpi sekerat tu...aku ni jarang sangat mimpi...

Apa lagi aku nak merapu ni, ......ketandusan idealah pulak, isu gula, memang kat pasaraya sekarang ni gula tak der dijual...kena beli kat kedai pemborong, aku yg dah beli 3kg gula minggu lepas dah siap pesan kat maid jimat pakai gula...

10 Comments:

Blogger Kaklong Syikin said...

InsyaAllah, lambaian kaabah makin dekat tu :).

saya tgk gitu2 jer bola, tak lah menunggu :)

15/6/06 2:05 AM  
Blogger simah said...

bestnya dapat mimpi dlm masjid...gamaknya tak lama lagi mimpi jumpa Rasulullah la kot :0) .insyaAllah

15/6/06 12:11 PM  
Blogger NBK466 said...

Alhamdulillah mimpi yg baik2 & indah2....

15/6/06 2:44 PM  
Blogger Ayu Mohamad said...

kak shami.. mimpi yg baik tuh nampaknya.. mudah2an.. mana tahu ade rezeki akak dpt gi Mekah..aminnn

15/6/06 3:07 PM  
Blogger Shami said...

Syikin: Harapan saya macam tulah...kalau ada rezeki, dan cukup bekalan ilmu...

Simah: Sejak dari saya remaja lagi kira ingatan kuat sikit masa tu, banyak benda yang berlaku dalam hidup saya, telah ternampak lebih awal....cuma nak percaya atau tidak saja, kekadang tu rasa risau jugak...siapa tak nak mimpikan Rasulullah.....kerdilnya saya rasa diri saya ni...

Nbk: Itulah saya ni jarang mimpi...tapi kalu mimpi...sesekali benda2 macam ni, takut jugak selalu ingatkan diri balik, ...nak kena tafsir betul...kut2 saya ada buat benda yang melalai...diri sendiri...dan keluarga.

Ayu: Insyaallah, terima kasih ayu doakan akak, akak doakan ayu juga ada cita2 dan peluang untuk kesana bersama hubby.

15/6/06 9:51 PM  
Blogger Izhal said...

ya ka, saya tinggal 4 hari 3 tahun lepas... bila nak ganti tak tau... dah kena fidyah dah ni...

saya pun tak minat bola macam isteri saya... tapi final score mesti mau tau... heheh...

16/6/06 5:48 AM  
Blogger KAMATO said...

misim wc ni senang sikit nak bersahur...

16/6/06 6:15 AM  
Blogger Shami said...

Izhal: Gantilah cepat2...hi..hi..hi, aik orang lelaki tak minat..bola..baguih...sama group kita nih..ambik tau tak pa, ...

Komato: Betullah...senang bangun...ada pencetus semangat.....he..he..he

16/6/06 8:40 PM  
Blogger Ajzie said...

Salam kenal, lompat dari blog Kamato.
Nak ganti posa..huhuhu sini kena posa 18jam tuh..coz mahgrib kul 9.30mlm. Subuh plak kul 2.15am..

17/6/06 2:40 PM  
Blogger Shami said...

wilhelm~achtzehn: Salam kenal juga dari saya, terima kasih kerana kunjungi saya, ganti jgn tak ganti, posa tu... nanti bawa kemati.....

17/6/06 6:58 PM  

Post a Comment

<< Home